Tillsammans med IFS kommer Prevas att erbjuda lösningar inom Field Service Management (FSM).
Många av Prevas kunder behöver idag råd och vägledning i hur man ska förhålla sig till digitala trender och förändringar, vilket också inkluderar hjälp med system för fältservice och eftermarknad.
– Vi är glada över tecknat partneravtal med IFS inom Field Service Managment. Eftermarknad och fältservice är viktiga områden för att göra kunder nöjda med produkter de använder och skapar även nya intäkter för både leverantörer och kunder. Tillväxtpotentialen här är stor och många av våra kunder efterfrågar också denna typ av tjänst. Prevas produktportfölj blir därmed mer komplett, säger Matz Axelsson, regionchef på Prevas.
Prevas är en partner som hjälper kunder att orientera sig och förhålla sig till digitalisering och ny teknik. För oss är teknikutvecklingen en viktig möjliggörare som ska tjäna samhället ur alla hållbarhetsperspektiv och idag levererar vi lösningar som många för en tid sedan inte trodde var möjliga. Prevas uppdrag rör sig i hela kedjan från tidiga utredningar och förstudier, till konceptutveckling och ”proof-of-concept”, vidare till utveckling, industrialisering och test för att övergå till löpande vidareutveckling och support.
– Som två starka partners kommer Prevas och IFS kunna erbjuda marknaden ett koncept som gör det möjligt för kunder att bli framgånsrika med fältservice och sin eftermarknad, fortstätter Matz.
–Tillsammans med Prevas skapar vi ett erbjudande till den nordiska marknaden som är mycket attraktivt. Prevas har en gedigen bakgrund och erfarenhet som tillsammans med vår FSM-lösning kommer att bidra till en mycket attraktiv paketering för serviceintensiva företag och företag som vill ta nästa steg i sin digitalisering för att både kunna växa och bli mer effektiva, säger Fredrik Edendahl, Channel Partner Director på IFS.
– Prevas har en stark säljorganisation. De arbetar helt i linje med hur vi önskar att en partner ska på ett tydligt och kvalitetssäkrat sätt erbjuda kunder den marknadsledande Field Service Management-lösningen, fortsätter Fredrik.