For many organizations, it gets difficult to talk about Innovation even when everybody is talking about it. That scary word that requires so much thinking and resourcing, and that brings so much uncertainty!
(Photo by Kat Jayne from Pexels)
Often, organizations can find themselves in front of the dilemma on whether or not they should take the opportunity to innovate. Sometimes, even if their decision makers say they value innovation, there’s always a strong organizational desire for reliability. No surprise there, when companies remain strong because their success is built on effective, consistent systems that have evidently worked well.
The problem is that if they remain in the same status, it could leave them stranded in the present by limiting the flow of innovative ideas and products. This is tactlessly in a fast-moving world, where innovation is clearly a key driver for growth and competitiveness. Sooner or later, someone else will come up with a new proposal that can response better to their customers' expectations, leaving their organizations in a critical situation.
But what can be done to deal with the fear to innovate or even to talk about it? Innovation requires that the company's culture promotes innovative ideas and that the management is behind the development. Here are some of my recommendations which can help your organization feel more confident about innovation and the uncertainties surrounding it:
Figure 1 A variant of McKinsey's Three Horizons of growth
I’ve seen numerous businesses focusing on short-term results, but those engaging with innovation tap into the wisdom of their organization and release their resources to re-invent the future. For companies like Google, the Transformational Horizon is mandatory and represents a 10% of the company’s resource allocation. Meanwhile, 70% and 20% of their resources go to the respective Core and Adjacent Horizons to complete what they call the 70-20-10 rule with respect to the percentages. What would be your distribution?
It’s worth to talk about innovation! In the end, it’s all about finding the right balance and good bases to feel more confident about it. I can assure you that investing in innovation will give your company an obvious place in the increasingly challenging market of the future. What do you have to lose?
Get in touch if you want to talk louder about Innovation Management or how to start your Innovation Journey. And say Hello Possibility!
//Maria Rojas, Innovation Leader, Prevas AB
Kategorier/Taggar
Kontakta oss
Du måste vara inloggad för att få kommentera
Stängd för fler kommentarer
Relaterade artiklar
Verksamheten i fokus
Möt produktionsutmaningarna med IndTech
Vill du ta ett första steg mot bättre underhållsplanering
4 snabba tips när olyckan inträffar på din arbetsplats
Vårda och skapa starka lösenord
Så får du din produktion att blomstra
Är det dåligt att återanvända lösenord?
Harmonisering av sensordata gör Internet of Things (IoT) enkelt
Hållbar produktion skapas på gränsen mellan ordning och kaos
Vad är bra kod?
Vad kan industrin göra redan idag för att skapa en hållbar framtid?
Har du koll på Agenda 2030, och målen om hållbar industri och produktion?
Chilla, låt systemet göra jobbet
Välj smart, låt systemet göra jobbet
Därför repade sig Chile snabbare än Haiti från jordbävningen 2010
Tar pulsen på energibranschen, Vattenfall Eldistribution
Internet of Moving Things – Kristoffer om samarbetet med Wittra
Mer om DFX, med fokus på Design for Serviceability
Tar pulsen på energibranschen, Göteborg Energi
I påskharens godislager
Mer om DFX, med fokus på Design for Assembly
Med digitalisering och fältservice löser man ärenden med färre kundbesök
DFX – vad är det
The devil is in the details
Blev det fel eller har julklappen redan pajjat?
Jultomten har läget under kontroll!
Jultomten måste planera om resan!
Jultomten behöver assistans.
Tre steg till testautomatiserad miljö.
I Jultomtens fältverkstad.
Digitalisering av fältservice, film del 2
IoT del 4. Vår nya affärsmodell.
Kemikalielagstiftningar, mycket att tänka på
Hur kan industrin utnyttja gamification?
Digitalisering av fältservice, film del 1
Vad krävs för att medicintekniska produkter, certifierade under MDD eller AIMDD, ska få fortsätta att säljas i EU?
Gamification, i din vardag. Hur det funkar och hur det kan påverka industrin positivt!
Smartare Elektronikhandboken.
Klinisk utvärdering av medicintekniska produkter.
Framtidens fastighetsunderhåll – digitala tvillingar i fokus.
Bildbehandling, inte så komplicerat som det låter!
IoT del 3. Vår nya affärsmodell.
Att gå med i ett partnernätverk – vad innebär det för mig?
Underhållssystem – varför välja molnet?
Vad är UX och varför är det så viktigt för mitt företag?
IoT del 2. Vår nya affärsmodell.
Nyfiken på hur du kan digitalisera din fältservice?
Är min app en medicinteknisk produkt?
Fältservice – vem är din ledstjärna?
En IoT fabrik på fyra hjul.
Prototyping i Figma.
IoT del 1. Vår nya affärsmodell.
Brexit, Microservices och AI.
Hello IoT Button.
Smart Maintenance for competitive edge.
Taking advantage of electronics in modern healthcare.
En resa in i framtiden.
Digitalisering och automation - på rätt sätt.
Mobil teknologi växer inom hälso och sjukvården.
Kommentarer