dk  no  en

Prevas ingår partnerskap med Nor Tekstil AS

PRESSRELEASE

2017-10-09

Norges ledande leverantör av textiltjänster Nor Tekstil väljer underhållsystemet Infor EAM från Prevas till deras tvätterier.

Underhållssystem till Nor Tekstil

Nor Textstil är ett företag med över 1 000 anställda fördelade på 17 tvätterier i Norge. För att behålla och vidareutveckla sin marknadsposition investerar företaget kontinuerligt i ny teknik i syfte att skydda miljön och uppnå kvalitetsförbättringar och ekonomiska fördelar. Koncernen har därför valt Prevas underhållssystem Infor EAM för att säkerställa optimalt och kostnadseffektivt underhåll på sina anläggningar.

Prevas kommer att driva projektet och utrullningen startar vid de största tvätterianläggningarna nu på hösten, tätt följt av resterande tvätterier.

- Vi har tidigare använt olika underhållssystem i koncernen, säger Thomas Karlsen, projektledare från Nor Tekstil. Genom att standardisera till ett system för hela gruppen får vi bättre förutsättningar till gemensamt lärande och erfarenhetsutveckling mellan tvätterierna och en mycket effektivare drift. På några av våra anläggningar har vi redan erfarenhet av underhållssystemet och vet att Infor EAM ger oss skalbarhet, användarvänlighet och funktionalitet som är viktiga för vår organisation. Samarbete med Prevas garanterar också att vi får en lösning anpassad till våra behov.

Infor EAM utvecklas av Infor Global Solutions och ingår i en portfölj av världsledande lösningar för industrimarknaden. Systemet är ett av världens mest använda service- och underhållssystem med flera tusen kunder inom den offentliga och privata sektorn och levereras i Norden av Prevas, utsedd av Infor som en av två europeiska experter inom EAM.

FÖR MER INFORMATION

Prevas AB

Einar Alexander Andersen

Managing Director Region Norway

Tel

Morten Langbo

Sales Executive Region Norway

Tel

Prevas

Med spetskompetens inom teknisk produktutveckling, inbyggda system och industriell IT & automation bidrar Prevas med innovativa lösningar och tjänster som skapar tillväxt.

info@prevas.se

Kundsupport