dk  no  en

Tävla om 1,25 miljoner i Prevas och Inissions innovationstävling

PRESSRELEASE

2017-11-14

Nu drar sjätte upplagan av Inission innovation award igång. Tävlingen med syftet att uppmuntra entreprenörer att realisera sina teknikrelaterade innovationer.

Innovationsvinnare 2017

I potten ligger utvecklingstjänster från Prevas till ett värde av 250 000 kr och produktionstjänster från Inission till ett värde av 1 000 000 kr.

Den 3 april ska bidragen vara inlämnade. Alla entreprenörer där ute, det är dags att vässa pennorna nu!

Bildtext: H&E Solutions, 2017 års vinnare. Fr. v. Mikael Erneberg, Alex Hedberg och Florian Curinga.

Sedan tävlingen startade 2012 har juryn hunnit utse fem segrare. Bland de vinnande innovationerna hittar vi bl.a. ett system för att styra energiflöden i villor, en eftermonteringslösning för varuautomater, ett lättanvänt instrument för diagnosticering av perifera nervskador och en integrerad servomotorer med unikt vridmoment. Senast stod H&E Solutions som vinnare med sitt EVAM System, en teknisk innovation som monteras i utryckningsfordon för att varna andra bilister om dess närvaro och framfart.

– Otroligt kul och välkommet! Detta är det största vi som företag varit med om och det kommer lyfta vår verksamhet, Alex Hedberg från H&E Solutions.

Det är under Scandinavian Electronics Event på Kistamässan den 25 april som finalen i Inission innovation award 2018 avgörs. De tre bästa bidragen gör upp om vinsten. På Stora scenen kommer juryn att presentera finalisterna och välja en vinnare i ett Draknästet-liknande koncept. Årets jury består av Inissions ägare och representanter från Almi Företagspartner AB, Nordea, Prevas och Ny Teknik.

VINSTEN
Genom Prevas erbjuds vinnaren utvecklingstjänster till ett värde upp till 250 000 kr. Vinnaren får också industrialiserings- och tillverkningstjänster till ett värde upp till 1 miljon kronor från Inission. Vinnaren får då tillgång till hela Inissions produktionsresurser och kompetens för att industrialisera och producera sin innovation. Prissumman på totalt 1,25 miljoner kr kan användas under ett år. För mer information om tävlingen, besök Inissions hemsida.

Pressrelease 2017-11-08 Pdf, 50.2 kB.

FÖR MER INFORMATION

Prevas AB

Maria Månsson

Director, innovation and research & Site Manager Hammarby Sjöstad

Tel

Helena Lundin

Communication and Information Manager

Tel

Prevas

Med spetskompetens inom teknisk produktutveckling, inbyggda system och industriell IT & automation bidrar Prevas med innovativa lösningar och tjänster som skapar tillväxt.

info@prevas.se

Kundsupport